PRIMĂRIA SECTORULUI 5 A ÎNVERZIT LINIILE DE TRAMVAI 8, 23 și 32

5/9/2019 11:43:37 AM

Înierbarea liniilor de tramvai constituie un mijloc eficient de sporire a suprafețelor spațiilor verzi situate în mediul urban, contribuind la creșterea calității vieții locuitorilor sectorului și conferind astfel un aspect plăcut mediului înconjurător.

Pentru sporirea suprafeței de spațiu verde și reducerea efectelor poluării, Primăria Sectorului 5 a plantat, în cursul anului 2018, iarbă între liniile de tramvai de pe Calea Rahovei, Calea 13 Septembrie, Șoseaua Progresului și Calea Ferentari, fiind vorba de aproape 49.600 de metri pătrați de spațiu verde de pe o lungime de 4.8 kilometri.

Astfel, au fost înierbați 21.342,5 de metri pătrați ai tronsoanelor de pe Calea Rahovei-Șoseaua Alexandriei, Tudor Vladimirescu – Șos. Progresului, Șos. Progresului – Str. Sebastian– Str. Buzoieni – Str. Garoafei, Str. Garoafei – Șos. Antiaeriană, Șos. Alexandriei – Șos. București-Măgurele, de pe o lungime de 2,7 kilometri, astfel: 3.250 de metri pătrați de pe o lungime de 500 de metri, pe tronsonul Str. Petre Ispirescu – Str. Sebastian, 19.259,5 metri pătrați pe o lungime de aproape 1 kilometru pe tronsoanele de pe Șoseaua Progresului, respectiv Răzoare – 13 septembrie, 13 septembrie – Calea Rahovei, Calea Rahovei – Șoseaua Viilor și 5.141,5 metri pătrați de pe o lungime de 617 metri pătrați pe tronsoanele Calea Rahovei – Șoseaua Sălaj, Șoseaua Sălaj – Str. Veseliei.

Întâlnite în Europa de peste 20 de ani, liniile de tramvai înverzite prezintă multe avantaje, printre care pot fi enumerate reținerea prafului, minimizarea poluării fonice și vibrațiilor, sporirea umidității aerului și diminuarea senzației de căldură. De asemenea, sub protecția terenului înierbat, suprastructura căii de rulare, în special șinele, nu se mai încălzesc excesiv, prin scăderea cantității și intensității razelor solare reflectate.

            Prin intermediul acestor înierbări s-a urmărit încadrarea cât mai bună a liniei de tramvai în mediul înconjurător, specific aglomerărilor urbane, lucrarea să aibă amprentă ecologică vizibilă, diminuarea efectelor negative posibile asupra schimbărilor climatice, încălzirii globale, secetei, dar și asupra publicului călător, respectiv asupra construcțiilor, inclusiv asupra căii de rulare.